7 начина да създадете хармония в офиса
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
22 Апр 2016
Офисите са цял един микрокосмос. В тях са събрани хора с различни характери, специфики, цели и намерения, така че, за да се разбират всички, са нужни усилия.
Сблъсъкът между характерите на служителите може сериозно да навреди не само на работната атмосфера, но и на качествата на свършената работа. Ще предотвратите това, като създадете нужните условия за хармонични отношения на работното място.
Ето какво да направите:
1. Казвайте "Благодаря".
Тази дума има значителна роля за създаването на положителна работна атмосфера. Не трябва да игнорирате хора, които работят усилено и имат заслуги. Ако отдавате време да оцените дори най-малките постижения, ще накарате хората да се чувстват ценени. Казвайте го всеки път, в който някой Ви отвори вратата, донесе Ви кафе или Ви покани на обяд.
2. Забелязвайте малките неща.
Ако даден служител е щастлив на работа, той самоволно ще отдава повече усилия и ще бъде по-ангажиран. Може да поеме допълнителна задача или да поработи извънредно по незавършен проект. Може дори да направи нещо почти незабележимо: като да донесе букет цветя, с които офисът да стане по-приятен, да подреди разбъркани документи или нещо друго, което няма да донесе огромна разлика, но ще направи работата по-лесна. Колкото повече забелязвате тези малки неща и благодарите на хората, които ги правят, толкова по-добре ще се чувстват те на работа.
3. Избягвайте клюките.
Клюкарстването и интеригантството вредят на служебната хармония. Може и да са забавни или разтоварващи, но всъщност градят недоверие между колегите. От рано посочете, че пускането на слухове и интригантстването няма да бъдат толерирани във Вашия офис по никакъв начин. Окуражавайте служителите си да споделят интереси и идеи, да говорят за планове и намерения, а не за пикантните подробности от живота на колегите си. Изградете система за санкциониране на онези, които си позволяват подобно нещо.
4. Поддържайте политика на "отворената врата".
Иначе казано, окуражавайте служителите да се обръщат към Вас винаги, когато имат нужда. Помагайте, давайте предложения, обратна връзка, дискутирайте. Хората Ви трябва да знаят, че могат да разчитат на Вас да ги изслушате. Имайте предвид всичко, което те Ви казват, защото това ще Ви донесе 2 ползи: и нови идеи, и усещането от страна на служителите, че сте загрижени за тях, което ще ги мотивира.
5. Създайте екипна обстановка.
Регулярно провеждайте оперативки, на които всички служители да могат да дават своите идеи за развитието на компанията. Обсъждайте предложения, правете планове, възлагайте задачи. По този начин ще покажете на служителите си, че цените приноса им, но и че само с отборни усилия можете да постигнете успеха. В момента, в който служителите Ви се почувстват пълноценна част от колектива, ще започнат не само да изпълняват задълженията си по-съвестно, но и сами ще търсят начини да изведат фирмата на просперираща позиция.
6. Предлагайте помощ.
Не чакайте хората да идват при Вас. Ако видите, че някой се затруднява, отидете и му предложете съдействието си. Ако се налага, положете допълнителни усилия, помолете за съдействие и други колеги. В крайна сметка важното е не кой е свършил работата във фирмата, а дали работата е свършена. Ако успеете да изградите такъв начин на мислене в компанията, служителите Ви действително ще станат екип.
7. Общувайте извън фирмата.
Старайте се да опознаете служителите си и да им позволите да се опознаят едни други. Работейки с приятели, те ще се чувстват много по-мотивирани и ще им бъде по-приятно. Колкото повече се опознават, толкова по-лесно ще им бъде да се сработят, а и да си прощават грешките.
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Екип
01Дек2017
Как да се справите с негативния колега, който непрекъснато се оплаква
от PortalTRZnormativi.bg
01 Дек 2017
04Авг2017
3 случая, при които да кажете "Не" на работа без да се чувствате виновни
от PortalTRZnormativi.bg
04 Авг 2017
03Авг2017
4 начина, по които си вредите, като не търсите помощ на работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Авг 2017
02Февр2017
Какво да направите, ако Ваш колега се държи така, сякаш Ви е шеф
от PortalTRZnormativi.bg
02 Февр 2017