Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 7 начина да създадете хармония в офиса

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Офисите са цял един микрокосмос. В тях са събрани хора с различни характери, специфики, цели и намерения, така че, за да се разбират всички, са нужни усилия. 
     
    Сблъсъкът между характерите на служителите може сериозно да навреди не само на работната атмосфера, но и на качествата на свършената работа. Ще предотвратите това, като създадете нужните условия за хармонични отношения на работното място.
     
    Ето какво да направите:
     
    1. Казвайте "Благодаря".
     
    Тази дума има значителна роля за създаването на положителна работна атмосфера. Не трябва да игнорирате хора, които работят усилено и имат заслуги. Ако отдавате време да оцените дори най-малките постижения, ще накарате хората да се чувстват ценени. Казвайте го всеки път, в който някой Ви отвори вратата, донесе Ви кафе или Ви покани на обяд.
     
    2. Забелязвайте малките неща.
     
    Ако даден служител е щастлив на работа, той самоволно ще отдава повече усилия и ще бъде по-ангажиран. Може да поеме допълнителна задача или да поработи извънредно по незавършен проект. Може дори да направи нещо почти незабележимо: като да донесе букет цветя, с които офисът да стане по-приятен, да подреди разбъркани документи или нещо друго, което няма да донесе огромна разлика, но ще направи работата по-лесна. Колкото повече забелязвате тези малки неща и благодарите на хората, които ги правят, толкова по-добре ще се чувстват те на работа.
     
    3. Избягвайте клюките.
     
    Клюкарстването и интеригантството вредят на служебната хармония. Може и да са забавни или разтоварващи, но всъщност градят недоверие между колегите. От рано посочете, че пускането на слухове и интригантстването няма да бъдат толерирани във Вашия офис по никакъв начин. Окуражавайте служителите си да споделят интереси и идеи, да говорят за планове и намерения, а не за пикантните подробности от живота на колегите си. Изградете система за санкциониране на онези, които си позволяват подобно нещо.
     
    4. Поддържайте политика на "отворената врата".
     
    Иначе казано, окуражавайте служителите да се обръщат към Вас винаги, когато имат нужда. Помагайте, давайте предложения, обратна връзка, дискутирайте. Хората Ви трябва да знаят, че могат да разчитат на Вас да ги изслушате. Имайте предвид всичко, което те Ви казват, защото това ще Ви донесе 2 ползи: и нови идеи, и усещането от страна на служителите, че сте загрижени за тях, което ще ги мотивира.
     
    5. Създайте екипна обстановка.
     
    Регулярно провеждайте оперативки, на които всички служители да могат да дават своите идеи за развитието на компанията. Обсъждайте предложения, правете планове, възлагайте задачи. По този начин ще покажете на служителите си, че цените приноса им, но и че само с отборни усилия можете да постигнете успеха. В момента, в който служителите Ви се почувстват пълноценна част от колектива, ще започнат не само да изпълняват задълженията си по-съвестно, но и сами ще търсят начини да изведат фирмата на просперираща позиция.
     
    6. Предлагайте помощ.
     
    Не чакайте хората да идват при Вас. Ако видите, че някой се затруднява, отидете и му предложете съдействието си. Ако се налага, положете допълнителни усилия, помолете за съдействие и други колеги. В крайна сметка важното е не кой е свършил работата във фирмата, а дали работата е свършена. Ако успеете да изградите такъв начин на мислене в компанията, служителите Ви действително ще станат екип.
     
    7. Общувайте извън фирмата.
     
    Старайте се да опознаете служителите си и да им позволите да се опознаят едни други. Работейки с приятели, те ще се чувстват много по-мотивирани и ще им бъде по-приятно. Колкото повече се опознават, толкова по-лесно ще им бъде да се сработят, а и да си прощават грешките. 
     
    източник: entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x