6 съвета за подобряване подбора на персонал
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
05 Окт 2016
Подборът на персонал не е и няма как да стане лесна задача, имайки предвид важността, а оттам и отговорността, свързана с процеса. Важно е обаче да правите всичко възможно, да го подобрявате на всяка следваща стъпка.
Още по темата: 4 загуби от погрешно нает служител
Ето какво можете да направите в тази връзка:
1. Определете какво търсите.
Няма да се уморим да го повтаряме - ако не знаете какъв служител Ви трябва, няма да го намерите. Още преди да седнете да пишете обявата, дефинирайте характеристиките на кандидата: професионален опит, образование, компетенции, личностни качества и т.н. Бъдете максимално ясни и конкретни. Колкото и да мислите, че това ще ограничи броя кандидати, имайте предвид, че Ви трябва един служител. Разбира се, бъдете реалистични и не прекалявайте с изискванията.
2. Подгответе привлекателна обява.
Подходете към нея като към реклама на страхотен продукт. Разкажете за компанията си, за служителите си, за предлаганото място и изискванията за него. Споменете всички ползи, които работата за Вас ще донесе на евентуалния Ви служител. Поставете се на негово място и помислете какво трябва да притежава една обява за работа, за да хване вниманието му.
3. Посочете нивото на заплащане.
Компенсацията за труда на служителя е точно толкова важна, колкото и възможностите за развитие и добрата работна атмосфера. Ако не искате да посочвате конкретно възнаграждение, определете равнището (например, заплащане между 700 и 1100 лв.). Ако не споменете нищо за възнаграждението, най-вероятно обявата Ви ще бъде подмината като такава, при която се предлагат толкова малко пари, че не е във Ваша полза да ги споменавате.
4. Публикувайте обявата на няколко места.
Не се ограничавайте само до сайтове за набиране на персонал. Социалните мрежи са също много добър вариант, а и там се намират почти всички, включително и кандидатите за предлаганата от Вас длъжност. Посочете информация и на сайта си. Конвенционалните методи като Бюрото по труда също имат своите предимства.
5. Публикувайте в подходящото време.
Ако търсите току що дипломирал се студент, по-добре публикувайте обявата си след дипломните сесии - преди тях студентите са концентрирани върху подготовката на дипломната си работа или ученето за държавните изпити. Ако Ви трябва по-опитен кадър, публикуването на информация в петък по обед е добър вариант. Причината е, че тези кандидати за работа най-вероятно вече работят другаде и просто си търсят ново, по-добро и подходящо работно място.
6. Отделете си време за преглеждане на документите на кандидатите.
Насрочете си време за преглед на документи около 3-5 дни след публикуване на обявата. Дотогава ще са се събрали доста кандидати. Разделете кандидатурите в три папки с "Да", "Може би" и "Не". По този начин ще си спестите последващо объркване и ще е по-лесно за Вас да изберете сред подходящите кандидати. Те ще са в папка "Да".
източник:entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017