Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 6 съвета за подобряване подбора на персонал

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Подборът на персонал не е и няма как да стане лесна задача, имайки предвид важността, а оттам и отговорността, свързана с процеса. Важно е обаче да правите всичко възможно, да го подобрявате на всяка следваща стъпка.

     
    Ето какво можете да направите в тази връзка:
     
    1. Определете какво търсите.
     
    Няма да се уморим да го повтаряме - ако не знаете какъв служител Ви трябва, няма да го намерите. Още преди да седнете да пишете обявата, дефинирайте характеристиките на кандидата: професионален опит, образование, компетенции, личностни качества и т.н. Бъдете максимално ясни и конкретни. Колкото и да мислите, че това ще ограничи броя кандидати, имайте предвид, че Ви трябва един служител. Разбира се, бъдете реалистични и не прекалявайте с изискванията.
     
    2. Подгответе привлекателна обява.
     
    Подходете към нея като към реклама на страхотен продукт. Разкажете за компанията си, за служителите си, за предлаганото място и изискванията за него. Споменете всички ползи, които работата за Вас ще донесе на евентуалния Ви служител. Поставете се на негово място и помислете какво трябва да притежава една обява за работа, за да хване вниманието му.
     
    3. Посочете нивото на заплащане.
     
    Компенсацията за труда на служителя е точно толкова важна, колкото и възможностите за развитие и добрата работна атмосфера. Ако не искате да посочвате конкретно възнаграждение, определете равнището (например, заплащане между 700 и 1100 лв.). Ако не споменете нищо за възнаграждението, най-вероятно обявата Ви ще бъде подмината като такава, при която се предлагат толкова малко пари, че не е във Ваша полза да ги споменавате.
     
    4. Публикувайте обявата на няколко места.
     
    Не се ограничавайте само до сайтове за набиране на персонал. Социалните мрежи са също много добър вариант, а и там се намират почти всички, включително и кандидатите за предлаганата от Вас длъжност. Посочете информация и на сайта си. Конвенционалните методи като Бюрото по труда също имат своите предимства.
     
    5. Публикувайте в подходящото време.
     
    Ако търсите току що дипломирал се студент, по-добре публикувайте обявата си след дипломните сесии - преди тях студентите са концентрирани върху подготовката на дипломната си работа или ученето за държавните изпити. Ако Ви трябва по-опитен кадър, публикуването на информация в петък по обед е добър вариант. Причината е, че тези кандидати за работа най-вероятно вече работят другаде и просто си търсят ново, по-добро и подходящо работно място.
     
    6. Отделете си време за преглеждане на документите на кандидатите.
     
    Насрочете си време за преглед на документи около 3-5 дни след публикуване на обявата. Дотогава ще са се събрали доста кандидати. Разделете кандидатурите в три папки с "Да", "Може би" и "Не". По този начин ще си спестите последващо объркване и ще е по-лесно за Вас да изберете сред подходящите кандидати. Те ще са в папка "Да".

     
    източник:entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x