5 умни начина да организирате списъка си със задачи
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
15 Юни 2016
Колкото по-голям е списъкът Ви със задачи (за деня, за седмицата, за месеца), толкова по-малко мотивирани се чувствате да се заемете с него, нали? Защото не усещате, че работата Ви има край. Колкото и да се опитвате да подредите задачите си, толкова по-малко работа успявате да отметнете.
Въпреки това e нужно да се справите с тях и то качествено. За да постигнете голяма ефективност и висока производително, трябва да се ориентирате по-добре в списъка със задачи, за да поставите по-адекватни приоритети и да изясните кое кога трябва да се свърши.
За целта запознайте се с тези 5 съвета:
1. Използвайте правилото 1-3-5.
Съставете списъка си за всеки ден така:
1 голяма задача
3 средни задачи
5 малки задачи
2. Определете какво в какъв момент ще вършите.
Проследете кога сте най-енергични и кога имате най-малко енергия. В най-енергичните си моменти се занимавайте с най-голямата и следователно най-трудоемка задача. В моментите със средни нива енергия се заемайте със средните по големина задачи, а когато сте най-малко енергични - с най-малките и лесни задачи.
3. Определете важността и спешността на задачите си.
Подредете задачите си според това колко са спешни и колко са важни. Така лесно ще определите кои са най-приоритетните сред тях. Можете да го направите така:
4. Определете конкретно време за работа по всяка задача.
Съставете си график, в който да е видно за коя задача колко минути си отпускате и се придържайте към отпуснатото време. Коригирайте графика си, ако се окаже, че сте определили времетраенето на работата по дадена задача погрешно.
5. Определете сфера, в която ще работите през всеки ден от седмицата.
Разделете седмиците си на работните дни и определете с какво конкретно ще се занимавате през този ден - един вид тема на задачите, които ще отметнете. Да речем, че се занимавате с маркетинг: в понеделник може да работите по социалните мрежи, във вторник - по имейл кампании, в сряда - по публикуване на съдържание в сайтове и блогове и т.н. Това ще Ви помогне по-лесно да се ориентирате при следващото изготвяне на списъка със задачи.
източник: themuse.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017