Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 5 практики в управлението на персонала, които да започнете да прилагате веднага

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    Вероятно сте се изморили от четене на съвети, препоръки и статии за управлението на човешките ресурси. Факт е, за жалост, че колкото и да изчетете, няма да сте напълно подготвени за всеки проблем, който може да възникне. Нито за конкретните ситуации, на които ще станете свидетел (и потъврпевш) във Вашата компания.
     
    Въпреки това съществуват няколко практики, които са приложими при различните видове организации и при всички видове мениджмънт на служители: на по-ниско, средно и по-високо ниво.
     
    Ето за какво става дума:
     
    Практика 1: Прозрачност
     
    От какво зависи правилното изпълнение на една задача? От това да бъде ясно от една страна в какво се заключава задачата, от друга - какъв е търсеният резултат от изпълнението ѝ. Точно толкова просто е. Изпълнението отговаря на инструкциите. Затова е много важно да комуникирате ясно и конкретно с подчинените си, да посочвате изискванията си, да имате разписана фирмена политика с лесен достъп, за да могат служителите да правят справки при всички случаи на нужда.
     
    Практика 2: Регулярни срещи с кадрите
     
    За да давате ясни инструкции, да следите изпълнението на задачите, дори и просто да опознаете подчинените си, трябва да комуникирате с тях. Независимо дали ще организирате екипни или индивидуални срещи, отделяйте време за това на равни интервали. Окуражавайте двустранната откровена комуникация, което ще повиши доверието между Вас и ще помогне да се справяте с проблемите, възникващи в различните аспекти на работата, по-бързо.
     
    Практика 3: Избягване на микроменажирането
     
    То е позволено при новите служители, но пречи ужасно много на опитните. Вместо да следите всяка стъпка на персонала си, дайте му свобода. Позволете му да взема решения, съответстващи на неговото равнище на компетенции. Останете отворени за допитвания, но избягвайте строгият контрол. Той само ще попречи на служителите Ви да си свършат работата, защото ще открадне от времето им.

     
    Практика 4: Обратна връзка още при забелязване на проблема
     
    Не изчаквайте годишното оценяване, за да покажете на един служител, че има проблем в работата му. Веднага щом откриете проблема, посочете го. Разбира се, бъдете деликатни, но не отстъпвайте от тази практика, защото от нея се нуждае и самият служител, и фирмата. Служителят - защото има интерес да подобрява работата си и да се развива, фирмата - защото така се избягва отежняването на проблема и загубите, които носи със себе си.
     
    Практика 5: Незабавни мерки при лошо поведение
     
    Никога не си затваряйте очите, когато забележите, че служител нарушава дисциплината на работа. Направите ли го, той ще реши, че това му е позволено и ще продължи. Може дори да влоши поведението си. Взимайки мерки незабавно, ограничавате вредното въздействие от простъпката и показвате на другите си кадри, че това поведение не се толерира. С което ги обезкуражавате да вземат пример от него.
     
    източник: easysmallbusinesshr.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x