Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките".
Този сайт използва т.нар. бисквитки (Cookies), съгласно разпоредбите на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета, за да Ви осигури най-функционалното посещение на нашия сайт. "Бисквитките" ни помагат да подобряваме съдържанието на сайта, като Ви даваме персонализирано и много по-бързо онлайн изживяване. Те се използват само от нашия сайт и нашите доверени партньори. Кликнете ТУК за подробности относно правилата за "бисквитките". Съгласен съм
X

Влизане в акаунта

Запомни ме

Забравена парола? Кликнете тук, за да възстановите потребител / парола

Нямате профил?
X

Възстановяване на потребилетско име/ парола

Моля, въведете имейл адреса, който сте използвали, за да регистрирате профила си.

Влезте в системата Регистрирай се
  • Въпроси и отговори
  • Модели документи
  • Срокове за плащания и отчети
  • Законодателство
  • Новини
  • Обнародвания на държавен вестник
  • 3 причини да повишавате служители вместо да търсите нови

    PortalTRZnormativi.bg Отговор, предоставен от
    PortalTRZnormativi.bg
    В много стартиращи фирми битува мнението, че мениджърските позиции трябва да се заемат от хора със солидна биография и голям опит в конкретната дейност. Иначе казано - щом стане време да търсят подобен служител, те не се обръщат навътре - към самата си фирма, а го търсят отвън.
     
    По този начин предприемачите практически се лишават от всички ползи на вътрешното повишение в длъжност и страхотните резултати, до които може да доведе. Разбира се, изключения има, но в много случаи е по-полезно да търсите подходящия мениджър сред хора, които познавате и с които вече сте работили. Ето защо:
     
    1. Мотивираните служители работят по-добре. 
     
    Когато служителите знаят, че имат база за израстване на работното си място и, ако покажат добри резултати, ще бъдат повишени, те се чувстват мотивирани да показват най-доброто от себе си. А ако повишението може да дойде по всяко време, мотивацията им се поддържа и дългосрочно.
     
    За сметка на това новоназначените служители на върхови позиции могат да се отразят зле на по-нискостоящите, които се трудят усилено, за да се изкачат по служебната стълбица. Когато търсите ръководните си кадри сред настоящите си служители, им показвате, че пред развитието им няма ограничения, което ги стимулира да дават най-доброто от себе си.
     
    2. Щастливи служители = по-ниско текучество.
     
    Когато възлагате ключови позиции на свои вече назначени служители, подобрявате морала на екипа си и намалявате текучеството. Още повече, че служителите, които са наясно, че имат възможности за развитие на работното си място и приносът им се оценява по достойнство, имат много по-малко причини да са недоволни от работното си място и да искат да го напуснат.
     
    Новите служители на ръководни позиции от своя страна подкопават мотивацията и увеличават текучеството, защото назначаването им показва директно непризнаване на уменията и качествата на наличния персонал. Съгласете се, че няма да работите усилено и с желание да се докажете, ако знаете, че никой няма да се поинтересува от това, когато назначава следващия мениджър. 
     
    3. Повишените в длъжност служители се адаптират по-добре към новите си роли.
     
    Новоназначените мениджъри нерядко имат проблем не само с адаптирането, но и с установяването на подходящите взаимоотношения с хората, които трябва да ръководят. Още повече, че новоназначеният мениджър - дори и опитен кадър - трябва да се обучава, да се запознае с фирмената култура, процедурите и практиките, което ще му попречи веднага да се заеме с работата си. 
     
    Разбира се, новите служители ще Ви дадат предимството на свежата гледна точка. Това обаче е нож с две остриета: външния поглед е критично важен за запазване на погледа в перспектива, но различните мениджърски стилове (понякога и егото на мениджъра) могат да доведат до сериозни сблъсъци с корпоративната култура и да навредят на мотивацията на служителите.
     
    Именно с помощта на повишаването на вече работещите за Вас служители избягвате тези негативи: новият мениджър е познат на служителите, познат е на Вас, всички знаят какво могат да очакват и процесът по сработване се ускорява значително.
     
    източник: entrepreneur.com

    БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg

    9 експертни решения за трудовоправни отношения

    Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
    Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!

    Да, искам информация за продуктите на РС Издателство и Бизнес консултации. Приемам личните ми данни да бъдат обработвани съгласно Регламент ЕС 2016/679

    x