3 кратки фрази, които ще чуете от устата на добрия лидер
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
01 Ноем 2016
Независимо дали току що сте започнали да ръководите първия си служител или имате години опит, Ваша основна задача е да бъдете лидер. Лидерството, обаче, съвсем не е лесна и проста задача.
Основната причина е в това, че работата Ви не е просто свързана с постигане на цели, а по-скоро с това да показвате съчувствие и разбиране към служителите си и да умеете да поглеждате на нещата в 360-градусова перспектива. Иначе казано: да третирате хората си като хора и да обхващате всички гледни точки.
Може би изглежда трудна задача. И е именно такава. Но понякога малките неща като една кратка реплика правят разликата между доброто и лошото лидерство. Ето именно 3 такива реплики, които само добрите лидери съумяват да произнесат:
1. "Не се тревожи."
Нов служител е изпратил на клиентите имейл с печатни грешки, в резултат на което сте получили оплаквания от тях. Служителят обаче веднага е дошъл при Вас и е признал грешката си. С което Ви показва, че си е научил урока. В подобна ситуация гневът не променя нищо. Много повече ще помогнете на служителя си, като го уверите, че не трябва да се тревожи, отколкото ако реагирате невъздържано или го накажете. Не забравяйте - никой не е застрахован от грешки. Ако служителят Ви не научи, че те - когато са признати, запомнени и не са повтаряни - са простими, няма да иска да върши нищо, защото ще се опасява от нови грешки.
Още по темата: Почтеност и честност са най-важните качества на лидера
2. "Какво научихме?"
Големи проблеми се случват във всяка фирма. Виновници вероятно има, но не това е важното. Дори и да търсите и наказвате, дори и да поучавате и сочите с пръст, вредата е нанесена. Важно е да се види и неутрализира източникът на проблема. Всички обвинения са загуба на време и не помагат на никого. По-важно е да покажете на служителите си, че дори от лошите ситуации могат да се извлекат ползи за компанията. А провалите носят именно онези важни уроци, които имат силата да съдействат за постигането на успех.
3. "Говори директно."
Не винаги ще се съгласявате със служителите си. И те не винаги ще се съгласяват с Вас. Важното е да знаят, че могат да споделят мислите и идеите си с Вас. По този начин им показвате, че мнението им има значение, с което ги мотивирате да бъдат по-ангажирани и да влагат усилия в решаване на проблемите. Още повече, че не пропускате възможности.
източник: themuse.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Мениджмънт
20Юни2018
15-те най-често срещани въпроса по време на интервю за работа
от PortalTRZnormativi.bg
20 Юни 2018
24Ноем2017
3 умни стратегии в управлението на персонала за модерния мениджър
от PortalTRZnormativi.bg
24 Ноем 2017
15Ноем2017
Ключът към избиране на най-подходящия кандидат е решението кое е най-важно
от PortalTRZnormativi.bg
15 Ноем 2017