100-годишният метод, който ще увеличи продуктивността Ви
Отговор, предоставен от
PortalTRZnormativi.bg
PortalTRZnormativi.bg
19 Окт 2016
Всички искаме да се справяме с повече работа за по-малко време. За жалост, съвместяването на задачи ни ограничава - с колкото повече се заемаме едновременно, толкова по-малко ефективни сме. А и не можете да проведете спешен разговор, докато изготвяте важен доклад, защото и двете задачи изискват съсредоточаване. Повечето хора се прехвърлят от една важна задача на друга и обратно, за да ги свършват едновременно, но и това не е ефективен метод.
Случвало ли Ви се е да четете имейли и да говорите по телефона едновременно? В един момент събеседникът Ви задава въпрос и Вие не знаете как да му отговорите, защото не сте го слушали внимателно. Ето защо и методът на съвместяването е неефективен.
Нашите умове могат да се концентрират само върху 1 задача за конкретен момент и обикновено тя изисква пълните ни умствени усилия. Когато разпределяме фокуса си между две и повече задачи, прекъсваме мисловния си процес и го караме да се "разхожда" от едни мисли на други. А това действа объркващо и подкопава качеството на работата ни.
Концепцията е подобна на фокуса на лещите на камерите. Дори най-добрите лещи на пазара не се фокусират веднага, щом ги изместите от една позиция в друга. Ако непрекъснато променяте точката на фокус, ще трябва да направите компромис с качеството на фотографията. По-ефективно е да заснемете всички нужни кадри от всяка поза и след това да се преместите на нова.
Същото може да се приложи и към работния Ви ден.
Проста стратегия, ефективни резултати
Експертите препоръчват да се концентрирате изцяло върху една задача и да преминавате на следващата след като приключите с настоящата. През 1918 г. успешният предприемач и консултант в сферата на продуктивността Ivy Lee представя метод, който помага да се свърши повече за по-малко време. Той препоръчвал на служителите да направят следното:
1. Направете списък с 6 важни задачи за утрешния ден в края на днешния работен.
2. Приоритизирайте ги спрямо важността им.
3. На следващия ден се фокусирайте върху първата задача от списъка.
4. Работете, докато не я приключите, след което се прехвърлете на следващата.
5. Завършете всички задачи от списъка по същия начин, след което повторете процеса през следващия ден.
Тази стратегия може и да звучи проста, но помага да запазите концентрацията си, да вършите работа по-бързо и да увеличите качеството на изпълнението си. Резултатът от липсата на лутане между задачите е по-голяма продуктивност и по-малко стрес.
източник: entrepreneur.com
БЕЗПЛАТНО приложение portaltrznormativi.bg
Бъдете в крак с всички решения, предложени от специалистите.
Абонирайте се сега в бюлетина на PortalTRZnormativi.bg и получете специален PDF "9 експертни решения за трудовоправни отношения"!
Подобни статии от категория Умения на служители
17Юни2024
Започва приемът на заявки от работодатели за включване в насърчителни мерки и програми за заетост и обучение
от PortalTRZnormativi.bg
17 Юни 2024
03Ян2018
След празниците - Как да се върнете към продуктивната работа
от PortalTRZnormativi.bg
03 Ян 2018
30Ноем2017
5 знака, че се справяте добре на работа, дори и да не мислите, че е така
от PortalTRZnormativi.bg
30 Ноем 2017
23Ноем2017
3 въпроса, които да зададете, когато поредната Ви идея получи отказ от шефа
от PortalTRZnormativi.bg
23 Ноем 2017
14Ноем2017
Как да стимулирате служителите си да продължат да учат, без да се разорявате
от PortalTRZnormativi.bg
14 Ноем 2017